My Passion


Jonas Brothers - When You Look Me In The Eyes

Thursday, May 3, 2007

Wrong time and place ~~~

"wrong time and place".
ini jer la yg aku selalu pikir dlm hidup aku.

"aku ni selalu sgt ke buat benda tak betul dlm hidup aku?"
soklan biasa dlm hidup aku setiap kali masalah dtg tanpa diundang.ade jer benda yg tak betul interrupt mase aku tgh relax melayan sesuatu situation tu.sampaikan kekadang org pikir aku ni bodoh ngan gila.
hahaha aku dah biasa dah ngan tanggapan org camtu.mmg pada mulanya kekadang org nampak baik kita dan akan sanjung kita,dan tak tinggal gak kalau kita start ngan slack kita,sampai mati la org igt kita camtu.aku bukan nak ckp org yg salah anggap ke ape,just lumrah hidup kita takkan mengenali org tu 100% sepenuhnya.

ini menunjukkan betul kate org tua "kau belum cukup makan garam lg nak oi !!!".ayat tu utk aku la, bukan utk korg. aku mengaku aku mmg bodoh ngan sengal skit bila tiba mase nyer.dan aku skali lg mintak maaf kat semua yg aku pernah buat salah sbb aku perlukan petunjuk atau pun org kate 'sound' dr org lain utk aku improvekan diri aku yg tak sebetul nya sempurna lg ni.

aku pernah menjalani hidup yg sebetul2nya kurang dr segi fizikal dan mental suatu ketika dulu dan experience ni dah tolong aku byk sbb dr mula lg aku dah pernah menghadapi masalah yg plg besar dlm hidup aku dulu.dan bila tiba nye masalah2 skang ni alhamdulillah aku tak pernah lg la terpikir nak bunuh diri ke ape.aku percaya korg kalau bace ni mesti kate "ala,igt kau sorg jer ade masalah,ramai lg teruk masalah die dr kau".hahaha itu tak dinafikan la tp igt satu benda dlm hidup kita ni,setiap yg kita hadapi ade kurang dan kelebihan die.cuma kita sedar atau pun tak jer bila ia dtg.(asal macam nak bg ceramah lak ni?) :D

pastu aku mmg nak mengaku la lately ni aku mmg teruk skit.maksud aku dr segi attitude sampai la ke mana2 yg nak ditujui nya.hahahah aku mmg lemah dlm bahasa melayu ni.taktau betul ke tak ape aku tulis ni.kekkekek :D
aku tak pernah salahkan org kalau nak anggap aku ape pun,just klau ape2 pun terjadi ataupun yg akan terjadi nanti,aku taknak hubungan aku ngan sesape akhir dgn kemarahan, bengang, dan kesedihan.biar la ape yg terjadi tu sebagai satu pengajaran baru dlm hidup aku ngan org lain,tp jgn sesekali kita biarkan benda tu akhir tanpa ape2.maksud aku,kalau aku pernah marah atau bengang kat org sbelum ni,aku mintak maaf dan aku harap kita masih leh jd kawan.
aku tau mmg senang aku ckp camni sbb aku yg selalu nya buat masalah kat org lain,tp percaya la yg aku mmg nak semua nye akhir dgn kegembiraan.

dan kepada sesapa yg aku pernah buat silap,aku harap kita leh start blk hubungan sbg kawan supaya tak la nanti kalau Tuhan nak tunjuk kuasa die yg betapa kecik dunia ni bila kita semua berjumpa nanti,tak bertegur lak.itu mmg satu perbuatan yg aku pun klau leh taknak buat kat org lain.tp aku akan start bertegur kalau aku yg nampak korg dulu nanti.ape nak jd nanti itu takdir yg aku harus amik.hahahah gila ayat jiwang ni.kakakakak :D


ok la last paragraph,(gila leh buat novel ni.kekekek )
kepercayaan = trust,
honesty = kejujuran,
ape yg patut aku ckp kat sini?aku mmg mengaku yg aku ni tak pandai nak tunjukkan ape itu 'trust' dan 'honesty' kat org lain.bukan aku taknak tunjuk,cuma aku taktau cara camne dan aku percaya org tak pernah percaya apa yg aku buat.maksudnye org anggap aku hanya pandai bergurau jer all the time,tp percaya la yg aku tak pernah nak berpura2 klau benda tu aku anggap sbg benda yg serius dlm hidup aku.mungkin skang ni susah nak nampak sgt.tp insya'allah kalau satu hari nanti org sedar ape yg aku buat ni.bukan nak tunjuk yg aku ni betul.tp harap korg paham ape yg aku buat ni hanya lah utk korg tau yg aku bukannye kaki penipu atau 'just making things up' aje.aku akan cuba tunjukkan yg aku ni mmg nye serius bila tiba serius nanti.dan aku harap aku takkan marah sesape lg dan aku percaya satu hari nanti aku akan beyond the limit jugak.cuma aku harap aku leh handle that situation nanti.

just want to say sorry for what i've done to you people and
i hope we can start all over again as friends.
dan kepada sesape yg aku pernah buat silap besar dulu,harap2 tegur la aku eh.aku takde hal la nak mintak maaf kat korg.ahahaha....
just aku taknak nanti kalau berjumpe tak bersapa lak.

all the best for this coming final exams and gd luck for future plans.

"Try to see everything positively. Don’t worry about what has gone wrong, focus on things that have worked or gone well."

Azhan (I'm filling in the negative space with positively everything.)

No comments: