My Passion


Jonas Brothers - When You Look Me In The Eyes

Tuesday, May 8, 2007

No one's perfect (curik org nyer) :D

No one is perfect.

aku terbaca satu post kat satu blog org ni yg aku anggap sebagai kawan aku. die nye nama aku hanya leh panggil "N" jer.takleh nak panggil nama betul.takut die saman aku lak. peringatan awal utk korg, aku post kan benda ni bukan nak sound sesape atau nak menunjukkan N ni bgs sgt ke ape. just aku nak kongsi ape yg aku rase betul gak dr post dia ni. dan mintak maaf siap2 kat N kalau sy mempergunakan nama anda. kalau anda tidak rasa selesa dgn post ni, bgtau sy ok? sy akan delete post ni nanti.

jadi kenapa aku post benda ni lak skang?
sbb nye ape yg die ckp tuh betul la.aku takleh nak paste-kan semua post die kat sini.nanti panjang lak jd nyer.so ape yg membuat aku post ni sbb die kate "semua orang tak perfect.aku sendiri pun tak perfect", mmg betul tuh. kita tak pernah hilang perasaan dr diri kita utk jd yg terbaik diantara yg lain. dan kengkadang aku pun terlebih gak ape yg sepatutnya. "sebab biasenye silap ni dtg dari kedua2 pihak..kekadang kita sendiri tak perasan silap tu ade jugak pada diri kita", ni yg selalu aku buat kat org lain kalau aku marah. maksudnye aku bila dah marah kat org lain, aku lupa yg aku pun pernah buat lagi teruk dr org tu buat kat aku. so aku mintak maaf la kat sesapa yg aku pernah buat salah dulu dan aku percaya dr dulu sampai ke skang aku tak pernah henti buat silap kat org gak.
(Miss C klau bace ni mesti nanti die sound aku lg.kekekek )
*Miss C ni lect aku dulu mase kat diploma.korg leh bace post "Miss thanks~~~" nanti.korg akan paham asal die "sound" aku. :D

"dah minta maaf..dah laa..mungkin tak leh nak lupa..tapi..dah2 laa...accept it.."
"accept je laa..sebab aku percaya ..bila orang minta maaf ni dia ikhlas..kalo tak..takde nye nak minta maaf..so..better bebaik..dah2 laa..ungkit mengungkit ni tak baik..diam2 sudey..and accept the positive side..", heheheh aku pun sbenarnye kalau marah sgt kat org, aku selalu gak mengungkit atau pun buat macam rase aku jer betul. kekekeke jahat gak aku ni.baru aku tersedar bila bace post N ni. thanks N, skang br sy lebih sedar yg sy ni lg teruk dr org lain. :D
mmg betul gak kate N yg kita takleh nak ungkit2 hal yg lepas2. just accept what ever it is and learn from the situation. and the most important thing is to accept the positive side.

"tapi kita manusia biase ni... kita akui kita baik..tapi dalam baik kita tu..akan ade kejahatan jugak..mungkin yang kita tak nampak/sedar..atau kita sedar..dan dalam diri orang yang jahat..dalam kejahatan dia tu ..pasti ade kebaikan walau sikit,,so ..kalo orang yang jahat tu pun sedar akan kesilapan dia..kita patut terima..bukan kita cerita keburukan orang tu kat orang lain.bersyukur yang dia dah sedar..haih. kita tak perfect..so..jadi lah diri sendiri..yang tak perfect..tapi berusaha untuk jadi yang terbaik..accept kekurangan orang n ...tak semestinya kita ni sentiasa betul..so..bertolak ansur laa..n be forgiving.."
ayat ni penuh dgn makna. hahahah aku paham sbenarnye. saje je. aku rasa takde menda yg leh aku huraikan lg kat ayat2 ni. sbb suma nye die dah kluar kan.

so kat sini ape yg leh aku bgtau adalah, aku pernah buat silap kat semua org dan aku pun mintak maaf la klau aku terlalu marah sampai takleh nak accept at first. but now i'll try to be a man like what N says "so..bertolak ansur laa..n be forgiving..".
thanks N for ur post. sy tau sy tak berhak amik jer post org then paste-kan kat sini. tp niat sy utk berkongsi ape yg sy rase betul dr post awk. tp tolong la bgtau sy kalau awak rasa tak senang dgn post ni, sy leh delete nanti. ok? thanks..

peringatan lg skali, post ini tidak ade kena mengena ngan sesape pun. just aku yg terasa dan ingin berkongsi kat semua org. igt tuh, takde kene mengena ngan sesapa pun.

- N (kena tukar gak nama die) :(
- Miss C
- "words from N"
- Post about me and Miss C

*post credited to N


azhan(trying to "bertolak ansur n be forgiving")

No comments: