My Passion


Jonas Brothers - When You Look Me In The Eyes

Monday, September 10, 2007

Cinta atau Jodoh ???

Cinta,
salah ke kalau kita rasa kita cinta kat seseorg tuh? salah ke kalau kita bgtau kat org tu yg kita cinta kat dia? salah ke kalau kita biar jer cinta kita tanpa balas? salah ker kalau cinta kita ditolak? salah ker kalau cinta kita akhirnye bertukar ke jodoh?

Jodoh,
salah ke kalau jodoh tu dtg tanpa tanda? salah ke kalau jodoh tu sebenarnye bukan yg kita mahukan? salah ker kalau jodoh tu bermula dgn kesusahan? salah ke kalau jodoh yg kita rase utk kita tp ia berpaling ke org lain? salah ke kalau jodoh tu datang nye dr cinta?

Salah,
salah kita kalau kita terlalu memaksa diri kita utk bercinta, salah kita kalau kita membenci org yg pada mula nye kita cinta, salah kita jika kita tidak dapat menerima takdir yg cinta kita bukan utk kita, salah kita jika kita salahkan takdir yg kita masih belum berjumpe jodoh kita, salah kita jika kita mahukan kesempurnaan tanpa melihat kebahagiaan yg ada didepan mata kita.

Perlu,
kita perlu mencuba apabila ada peluang utk bercinta, kita perlu menerima hakikat jika dia bukan utk kita, kita perlu memaafkan segala kesilapan utk kebahagiaan kita, kita perlu memahami segalanya sebelum kita bertindak, kita perlu mencari kebahagiaan berbanding kesempurnaan.

ini ape yg aku rasa la tentang cinta dan jodoh nye seseorg tu walaupun aku tau aku tak cukup makan garam lagi kat dunia ni. tapi dr ape yg aku nampak dan alami, kita tak salah kalau nak bercinta. kita tak salah kalau nak mencari jodoh. cuma kita kena paham apa yg kita cari utk cinta atau jodoh kita adalah semata2 utk kebahagiaan kita. kadang2 apa yg kita mahukan mmg ada depan mata kita dan kita mengejarnya, tapi kita tidak selalunya sedar yg rupa2nya kebahagiaan kita juga hampir dgn kita. sebagai contoh, kita melihat seseorg ni sempurna bg kita dan kita rasa dia la cinta dan jodoh kita. namun kita tak sedar masih ade org lain yg membahagiakan kita dan kita masih mengenepikan dia walaupun kebahagiaan itu adalah utk diri kita. kenapa? aku mengaku yg aku pun tak pernah puas lg ape yg aku mahukan dan itu la jawapan bg "kenapa?"...


aku ni pandai jer bercakap, jadi tolong la sedarkan aku jika aku tak sedar apa yg ada didepan mata aku.


Azhan ( Kebahagiaan perlu ada dalam Cinta dan Jodoh kita ) :)

16 comments:

Lepakk sharing place said...

best artikal ni :-P

@2hunt said...

hye there,
thanks. :D

hmm asal takleh nak view ur profile or ur blog page eh?
nak gak tau seiapa kah empunya "lepak sharing place" ni.
hope will know u soon.

i'm azhan.
:D

Anonymous said...

"Cinta,
salah ke kalau kita rasa kita cinta kat seseorg tuh? salah ke...."

Inilah aku, pd mula2 mengenali dia di dunia ni setelah sekian lama mengenali pd suatu masa dahulu biar pun tidak pernah bertemu. Aku trus je bg tau kat dia yg aku cinta dia, padahal aku xtau aku ni waras ke x sbb aku rasa itu bkn cam aku.

Tp knp aku bertindak sebegitu? Kerana hati aku ni dah terlalu menebal(nk pecah dah kritikal) utk meluahkan apa yg aku rasa iaitu rasa cinta aku pd dia. Dia tergamam setelah aku meluahkannya. Aku xkisah apa jua jawapan drnya, sbb aku pasrah dan terserah pd Nya.

Walaupun tergamam dia masih setia mendengar kisah2 ku, dia masih ingin berkawan dgn ku. Kini..















Jeng jeng jeng..




























The End.
Happy Ending.
Happy & Ever After. :D

@2hunt said...

afiq:
hahahah begitu dramatic kau eh?
:P

kau suruh la awek kau lak baca post ni then suruh die comment.aku nak gak tgk ape reaksi die.kkekeke.

Anonymous said...

ok, insyaAllah..

:D

Anonymous said...

azhan...jodoh adalah gemok..
teroskn kegemukan anda..
hahaha!!

@2hunt said...

ije:
kau perli aku ke ape?
:P

Anonymous said...

akaka.. jodoh adalah gemok? perumpamaan baru ke ijam? :P

azhan perut tu control la skit, jgn bg jatuh sehingga menutupi kepala tali pinggang mu.. seksa OoOoo..kalu nk g tandas awam..

@2hunt said...

afiq:
hahahah mangkuk kau afiq.perli nyata2 tuh.lenkali kalis2 la dgn ayat bunga2 skit.apala..
:P

insya'allah kalau aku ketemu sesiapa yg aku rase aku leh control perut aku,aku kecik kan la nanti.kekeke :P

Anonymous said...

huhu.. nasib x mangkuk tingkat..

bagaimana aku nk ayat bunga2 pada ayat aku tu.. sbb benda fakta ni payah skit nk bunga2..

bunga bunga cinta bleh la huhu :P

Anonymous said...

afiq:
pandai la kau...
:P

insya'allah kalau ade rezeki dapat la aku.kalau takde aku tau tu suma cobaan.

kau nak nyanyi lagu bunga2 cinta ke?
leh jer...
:P

Anonymous said...

at first i found it crazy..

second i found it why not

third i found it...i love this person...

it's my heart dat tells i love this person...

the fate...from the cyber world would change my own world..

one thing...it's heart dat counts..not words...


the last thing is..i always can see his beautiful eyes and smile in front of me..i can even see him talk ...and listen to his voice...


im happy to be with him...and by his side always...

Anonymous said...

ekekeke.. :D

tq syg love you..

Anonymous said...

ima:
aduih,kalah sayanye post camni.
:P
thanks for the words friend.

afiq:
bertuah betul kau ni.
jeles plak aku.huhuhuh

Anonymous said...

hehe.. aku nak crite gak. kisah percintaan aku dgn azhan. korang nak dgr tak... kau tak approve comment nie siap azhan.. aku tak sangka kita sama sama ditakdir berakhir di dunia permainan sejenis nie. aku bahagia bersama mu azhan. tapi persoalan adakah kau berbahagia dengan aku? sob sob sob kenapa kau tinggalkan aku :(( waaaaa waaaaaa waaaa

Anonymous said...

bodoh tau kau ni robert aka f**di.
nguah4~~~
mase bila lak aku ngan kau ade benda2 mcm ni?aku rasa kau je yg rasa begitu,bg aku tak pun.kakakakak :P
berakhir?mula pun tak pernah mana nak dtg akhir woi? :P